Partnerzy:

 KODEKS PIŁKARSKI DLA DRUŻYNY

  1. Punktualność i sumienność – nigdy nie spóźniaj się na trening, bądź gotowy w szatni 10 minut przed rozpoczęciem zajęć.
  2. Drużyna na trening wychodzi razem z trenerem.
  3. Zachowuj się tak jak przystało na prawdziwego piłkarza. Słuchaj z uwagą i stosuj się do zaleceń trenera. Zawsze szanuj i ceń rodziców, trenera oraz swoich kolegów.
  4. Miej zawsze czysty i schludny strój do ćwiczeń.
  5. Zawsze dbaj o sprzęt sportowy.
  6. Motywuj się do zajęć. Staraj się wykonywać ćwiczenia dokładnie i rzetelnie.  Nigdy się nie zniechęcaj - myśl, że na pewno Ci się uda!
  7. Pamiętaj, na trening przychodzę z przekonaniem, ze chcę się czegoś nauczyć.
  8. Pamiętaj, że nauka w przedszkolu i szkole, również pomaga myśleć na boisku piłkarskim.
  9. Zawsze kieruj się radością w tym co robisz!
  10. Na koniec treningu wspólny okrzyk!

 

PAMIĘTAJ:

  1. Bądź zawsze aktywny! „Nie czekaj na piłkę”.
  2. Wybieraj odpowiednią nogę do  przejęcia lub  uderzenia  piłki.
  3. Sygnałem do podania , jest Twoje wybiegnięcie na pozycję, a nie krzyk.
  4. Jeżeli kolega jest lepiej ustawiony , podaj mu piłkę.
  5. Nie wybijaj niepotrzebnie piłki – piłka to Twój przyjaciel i nie gryzie.
  6. Piłka nożna to gra zespołowa. Nie bądź nigdy egoistą.
  7. Pamiętaj o zasadnie 3 x „P”: PRZYJMIJ – POPATRZ – PODAJ

 

ZBIÓR ZASAD DLA RODZICA

  1. Nie próbuj egzekwować swoich nie zrealizowanych celów, od swojego dziecka.
  2. Pamiętaj, za drużynę odpowiada Trener. Ufaj w kompetencje i kwalifikacje trenera. Zawsze masz prawo rzeczowo i konstruktywnie oceniać sytuacje.
  3. Nigdy nie krzycz i nie skacz przy linii autowej - Twoje dziecko tego nie potrzebuje.
  4. Nie presja, a dobra zabawa jest spełnieniem Twojego dziecka na boisku.
  5. Zawsze  pomagaj swojemu dziecku w edukacji i aktywności sportowej. Zachęcaj i motywuj!
  6. Zawsze rozmawiaj otwarcie z dzieckiem przed i po meczu. Nie mów: „strzel gola”, „musicie  wygrać”. Mobilizuj słowami: „baw się dobrze” !
  7. Nie onieśmielaj  i nie wprawiaj w zakłopotanie swojego dziecka, jeśli coś mu się nie uda.
  8. Uśmiechem i ciepłym słowem, przełamuj napięcia, bądź niepowodzenia sportowe.
  9. Nigdy nie krytykuj. Twoje dziecko musi czuć się na boisku, jak i poza nim, bezpiecznym i zrelaksowanym.
  10.  Pamiętaj - żar i pasję łatwo wypalić. Nie wszyscy rodzimy się mistrzami.

 

10 ZASAD MŁODEGO PIŁKARZA AMP GOOL

  1. NAJWAŻNIEJSZA JEST DRUŻYNA

- Powodzenie drużyny to powodzenie zawodnika.

  1. PIŁKA NOŻNA JEWST GRĄ ZESPOŁOWĄ

- Doceniaj i szanuj swoich partnerów, ze wszystkimi zaletami i słabościami. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego.

  1. TRENER MA ZAWSZE RACJĘ

- Jeżeli uważasz inaczej, to poproś trenera o rozmowę w cztery oczy.

  1. KAŻDY TRENING WYMAGA ABSOLUTNEJ KONCENTRACJI

- Czego nie opanujesz na treningu, nie uda się osiągnąć w meczu.

  1. ZAWSZE MYŚL POZYTYWNIE

- Każdy mecz może być wygrany, jeśli wszyscy są o tym przekonani. Wierz i walcz o   zwycięstwo, od pierwszej do ostatniej minuty.

  1. OBCHODŹ SIĘ DOBRZE Z PIŁKĄ

- W przeciwnym razie, przyjdzie moment, że ona źle, obejdzie się z Tobą.

  1. NIGDY NIE TRAĆ CELU Z OCZU

- Piłka musi znaleźć się w bramce przeciwnika.

  1. Z TYŁU MUSI BYĆ ZERO

- Każdy pojedynek, jeden na jeden prowadź tak, jakby miał być ostatnim.\

  1. NIGDY NIE LEKCEWAŻ RYWALA

- Pamiętaj, Ci, którzy sądzą że będzie łatwo, najczęściej po meczu są rozczarowani i mają głupią minę.

  1. PIŁKA NOŻNA SPRAWIA PRZYJEMNOŚĆ

-  Gra zespołowa uczy i daje radość.

 

Dieta Młodego Piłkarza w okresie letnim

 

Jak należy komponować dietę dla Młodego Zawodnika ? Jakie składniki powinny się w niej znajdować? Jakie dania najlepiej spożywać, a jakich unikać?

 

Drodzy Rodzice odpowiednia dieta oraz dobór witamin w organizmie dziecka w okresie letnim jest bardzo istotny. Wpływa na odporność, strukturę immunologiczną jak również na kondycję psychiczna i fizyczna organizmu dziecka nawet wówczas, gdy amplitudy temperatury przekraczają przyjęte normy.

Podstawą diety sportowca powinny być węglowodany. Przed treningiem najlepiej jest przyjmować węglowodany złożone: kaszę, pieczywo pełnoziarniste, makarony, a także płatki owsiane.

Z kolei po treningu najlepiej byłoby, gdyby piłkarze przyjmowali węglowodany proste, czyli cukry proste, które są zawarte w owocach.

Głównym składnikiem zbilansowanej diety są białka – kluczowe po treningowej regeneracji mięśni.Bardzo dobrym posiłkiem, który można spożyć w okresie od pół godziny do godziny po zajęciach jest koktajl na bazie jogurtu lub kefiru, połączonego z owocami, orzechami i nasionami, które będą dodatkowo źródłem witamin.

 

 

 

Jeżeli mowa o tłuszczach, to należy obalić mit, że tłuszcze są złe dla sportowców.W przypadku młodych zawodników, są one niezwykle ważne, dlatego, że są też materiałem budulcowym. W diecie warto wymienić takie źródła tłuszczów jak ryby, orzechy, nasiona. Należy jednak unikać ciastek, słodyczy, mocno smażonych mięs i jedzenia typu fast-food!!

Młodzi piłkarze nie mogą zapominać o witaminach. Najlepszym ich nośnikiem są oczywiście warzywa i owoce. Przy intensywnym wysiłku zapotrzebowanie na witaminy jest znacznie większe, niż u zwykłego człowieka.

  

Nie możemy zapominać też o minerałach. Wśród tych, które mają największe znaczenie, należy wymienić magnez, wapń i żelazo. Są niezbędne przy tworzeniu różnego rodzaju enzymów, hormonów. Warunkują prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, który u młodych piłkarzy bardzo często jest nadwyrężany poprzez intensywne treningi.

 


Niezwykle ważnym elementem jadłospisu jest woda. Warunkuje wszelkie przemiany biochemiczne w organizmie. W trakcie intensywnych treningów 
nawodnienie pełni bardzo ważną rolę. Przygotowując nasz organizm w odpowiedni sposób jesteśmy w stanie zwiększyć swoje osiągnięcia na boisku.

 

 

 

 


 

 

Najważniejsze zasady odżywiania dziecka zimą

 

Drodzy Rodzice prawidłowe odżywianie dziecka zimą jest istotnie ważne ponieważ wpływa na lepszą odporność małego organizmu i na utrzymanie odpowiedniej ciepłoty ciała podczas silnych mrozów. Zimą nie tylko trzeba się ciepło ubrać, należy również odpowiednio się odżywiać.

Jadłospis dziecka powinien być urozmaicony w okresie zimy. Należy pamietać o dostarczaniu w diecie witamin i mikroelementów. Witamina C wspomaga odporność organizmu, a najwięcej jej występuje w owocach i warzywach. Mogą to być np. smaczne cytrusy, takie jak mandarynki czy pomarańcze dołączone do drugiego śniadania. Dostepność świeżych owoców i warzyw jest utrudniona, ale zawsze możemy skorzystać z mrożonek. Truskawki, maliny, porzeczki są owocami, które bardzo dobrze przechowują się w zamrażarce. Możemy z nich przygotować ciepły kompot, kisiel albo mus owocowy dodany do jogurtu naturalnego.

 

W tym okresie szczególne znacznie dla zdrowia i odporności młodego organizmu mają regularnie spożywane posiłki (najlepiej pięć razy dziennie), a zwłaszcza pełnowartościowe śniadanie zjadane przed wyjściem do szkoły. Pamiętajmy również o zapewnieniu dziecku odpowiedniej ilości ciepłych dań w ciągu dnia.

Przygotowując posiłki dla dziecka, należy pamiętać o różnorodności składników i obecność najważniejszych grup produktów. W codziennym jadłospisie nie powinno zabraknąć mleka i przetworów mlecznych, dostarczających wapnia oraz cennych witamin. Ważną rolę odgrywają także produkty zbożowe – razowe pieczywo, kasze czy makarony, które są źródłem błonnika oraz niezbędnych do prawidłowego rozwoju, składników mineralnych. Należy zwracać uwagę czy dziecko spożywa odpowiednią ilość płynów, w postaci niegazowanej wody mineralnej.

Odpowiednio układając dietę naszych pociech, a także dbając o to, by jadły systematycznie, możemy w prosty i przyjemny sposób zapobiegać ich zachorowaniom na zimowe choroby infekcyjne.

 


 


 

Wiemy, że osoby, które uprawiają sporty lub są aktywne w sposób umiarkowany rzadziej chorują. Jest to związane z lepszym przepływem krwi, lepszą reakcją dróg oddechowych na zmianę temperatury, lepszą wentylacją płuc. Poprawa metabolizmu na poziomie komórkowym powoduje, że ogólna sprawność organizmu jest większa i odporność się też poprawia. Jak układać dzieciom dietę ? Dieta ma dostarczać dziecku niezbędnych składników odżywczych. Jest to możliwe, jeśli do przygotowania jedzenia używamy pełnowartościowych produktów spożywczych. Szczególnie w żywieniu dzieci należy zadbać o produkty najwyższej jakości.


Oznacza to, że podstawą jadłospisu mają być nieprzetworzone produkty, oparte na pełnych ziarnach zbóż, roślinach strączkowych, warzywach i owocach. Jeżeli rodzice decydują się na podawanie dzieciom mięsa, to ma być ono najwyższej jakości. Ta sama zasada dotyczy jaj, mleka i serów. Jest to podstawa do zdrowego i prawidłowego rozwoju maluchów.
Warto pamiętać, aby wyeliminować z jadłospisu dzieci słodycze oparte na rafinowanym białym cukrze i białej mące, słodzone napoje – proponujemy mineralną wodę niegazowaną.

Nasze zajęcia dodatkowe rozwijają młody organizm wszechstronnie i korzystnie wpływają na ich samopoczucie. Kształtujemy wszystkie cechy motoryczne u dzieci takie jak: szybkość, skoczność, zwinność czy równowagę. Dostarczamy małym dzieciom doświadczeń orientacji w przestrzeni czasu, schematu własnego ciała, koordynacji wzrokowo-ruchowej, wyostrzamy zmysł wzroku i słuchu, umożliwiamy nawiązać kontakty rówieśnicze, uczymy zdrowej rywalizacji i odpowiedzialności za grupę. Twórcy serwisu wybiegają daleko w przyszłość i myślą o długofalowej działalności na rzecz promocji sportu, popularyzacji różnego rodzaju dyscyplin oraz organizacji imprez i wyjazdów sportowych

  • W jakim wieku musi być dziecko, aby zapisać je do Akademii?

Akademia Młodego Piłkarza GOOL organizuje nabór ciągły dla dzieci od czwartego roku życia i starszych.

  • Kto prowadzi zajęcia w AMP GOOL?

Zajęcia prowadzą wykwalifikowani Instruktorzy/ Trenerzy Piłki Nożnej, posiadający odpowiednie przygotowanie merytoryczne jak i pedagogiczne do pracy z dziećmi, są to w zdecydowanej większości absolwencie szkół wyższych o profilu sportowym (AWF).

  • Czy jestem zobowiązany do zakupu sprzętu sportowego sugerowanego przez Akademię?

Akademia zapewnia profesjonalny sprzęt sportowy odpowiedni do wieku uczestników taki jak: piłki, znaczniki, pachołki, tyczki, drabinki koordynacyjne itp.
Każdy zawodnik na wszystkich zajęciach zobowiązany jest posiadać zestaw reprezentacyjny Akademii Młodego Piłkarza GOOL
Strój AMP GOOL to: koszulka (logo Akademii, Sponsora i imię dziecka) spodenki i getry piłkarskie.
Dres Akademii to: Bluza (logo Akademii i napis „Akademia Młodego Piłkarza GOOL”) spodnie.
Akademie Młodego Piłkarza GOOL ubiera firma Adidas 
Cały sprzęt po zakupie pozostaje własnością rodzica/opiekuna prawnego/dziecka.

  • Jakie obuwie i strój musi mieć ze sobą dziecko na zajęciach?

W zależności od nawierzchni, na jakiej dzieci będą trenować. Na halę sportową halówki z podeszwą kauczukową. Dziecko na zajęcia może przyjść w obuwiu sportowym, które zakłada na zajęciach wychowania fizycznego. Strój sportowy odpowiedni do warunków atmosferycznych i miejsca: krótkie spodenki bądź długie spodenki dresowe, koszulka z krótkim rękawkiem oraz prosimy o zaopatrzenie dzieci w 0,5l wody mineralnej niegazowanej.

  • Czy muszę zapłacić składkę jeśli dziecko zrezygnuje po 1 treningu?

Pierwsze zajęcia są poglądowe, zapoznawcze i nieodpłatne. Jednak po nich należy podjąć decyzję o stałej współpracy zgodnie z warunkami umowy.

  • Czy AMP GOOL funkcjonuje w trakcie wakacji?

Tak, szkółka działa przez 12 miesięcy w roku, jeżeli tylko jest odpowiednia liczba chętnych dzieci w trakcie wakacji letnich. Zmianie może ulec harmonogram treningów.

Czy przeprowadzenie badań jest obowiązkowe i czy trzeba za nie płacić?
Wykonanie badań nie jest obowiązkowe, jednak Akademia zaleca ich przeprowadzenie. Każdy z rodziców podpisuje oświadczenie do umowy, na podstawie którego rodzic przejmuje odpowiedzialność w przypadku problemów zdrowotnych dziecka do momentu wykonania badań. Podpisanie oświadczenia do umowy nie wyklucza wykonania w/w badań w późniejszym okresie na w/w zasadach.

Dzieci są bardziej aktywne fizycznie i mniej czasu spędzają przed telewizorem czy komputerem, jeśli ich rodzice uprawiają sporty zespołowe - wynika z badań, o których informuje pismo "Health Psychology".
Naukowcy z Baylor College of Medicine i Uniwersytetu Duke'a przeanalizowali grupę 681 rodziców i 433 dzieci z 12 szkół w Houston. Zaobserwowano, że rodzice bardziej aktywnych dzieci sami uprawiają sport i starają się zachęcać do niego potomstwo. Co ciekawe, poziom aktywności dziewczynek był większy tylko wtedy, gdy rodzice preferowali sporty zespołowe, podczas gdy w przypadku chłopców nie miało większego znaczenia, czy był to sport zespołowy, czy też indywidualny.
Program Akademii Młodego Piłkarza GOOL – to nie tylko szkolenie dzieci i młodzieży – choć to jest dla nas najważniejsze – to stworzyliśmy dla naszych rodziców także program -  Aktywny Rodzic.
Dla naszej Akademii najważniejsza jest szeroko pojęta integracja pomiędzy:
 Rodzicem – Trenerem – Dzieckiem
Trener – Kieruję się zasadą PKP – POKAŻ-KORYGUJ-POPRAW – wzór dla dzieci
Dziecko – Każdy trening ma wywołać uśmiech na jego twarzy – naśladuję Rodzica i Trenera
Rodzic  - wychowuję i mobilizuję – wzór dla dziecka.
Dlatego też sztab szkoleniowy AMP GOOL przeznaczył jedną jednostkę metodyczną na zajęcia Aktywny Rodzic. Jednostka ta będzie wypadała zawsze na ostatnich zajęciach w miesiącu.
Zachęcamy wszystkich rodziców aby dali dobry przykład swoim dzieciom i wspólnie z nimi uczestniczyli w zajęciach jako Aktywni Rodzice !


NIE DAJ SIĘ NUDZIE – AKADMIA MŁODEGO PIŁKARZA GOOL

– COŚ WIĘCEJ NIŻ PIŁKA…

.

Nadchodzące wydarzenia

 

urodziny

NEWSLETTER

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera i otrzymywania wielu interesujących informacji o AMP GOOL!
 



premiersport

 

 

Strony internetowe ARWAY